דרעי: "חוק הגיוס היה קטרוג על עם ישראל, הסרנו אותו" • האזינו

    ישראל פריי 4 Comment on דרעי: "חוק הגיוס היה קטרוג על עם ישראל, הסרנו אותו" • האזינו
    16:27
    22.05.24
    אתר קול חי No Comments on היום מציינים את "יום הפיצה" של ביטקוין

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לפיתוח הנגב הגליל והפריפריה אריה דרעי, התראיין הערב ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן, וסיכם את הישגי מפלגתו בהעברת תקציב המדינה ובתיקון חוק הגיוס: "כל אברך ובן ישיבה שנפשו חשקה ללמוד תורה, דאגנו שימשיך ושאף אחד לא יפריע לו", פתח.

    "הגדלנו את ההקצבות לישיבות גדולות וכוללים שגם מבחינה גשמית יוכלו בני התורה ללמוד במנוחה, קדושה ובישוב הדעת, דאגנו להחזיר את שגזלו בממשלה הקודמת בהבטחת הכנסה ובקצבאות ילדים, הייתה עננה של סנקציות פליליות, שאם לא ימלאו יעדים, כל שבט בני לוי המופלא כביכול עוברים על החוק, ויהיו עליהם סנקציות – את זה הסרנו, אני חושב שזה היה קטרוג על עם ישראל, שמי שלומד תורה יומם ולילה הוכרזו כעוברים על החוק".

    הוא התייחס לדחיית התיקון לחוק לאחר ההצבעה על התקציב בביטול: "זאת אבן היסוד של הקואליציה הזאת, ביום שני יעבור החוק, אם הייתה סיבה ולו הקטנה ביותר לדאגה התקציב לא היה עובר, הכנסת עובדת על כל מיני הסכמות ונהלי דיון, שוכנענו במאה אחוז שאין שום סיבה לדאגה, הרי שום חוק לא יעבור, כמו שיש לנו כוח השבוע כך יהיה לנו כוח שבוע הבא", אמר וסיכם בסיפוק, "כל מי שלומד תורה – אף אחד לא יפריע לו".

    הוא עבר לסקור את יתר ההישגים: "אנחנו יושבים בממשלה הזאת כבר חצי שנה, ומהבחירות עברו שמונה חודשים. אחרי כזה פרק זמן שאנחנו בשלטון, אנשים שואלים, ובצדק, מה השתנה? חוץ מהאווירה העוינת וכו' מה ההישגים?. אני רוצה לבשר שאפשר לברך על המוגמר, והכנסנו לתקציב את הגדלת קצבאות ילדים, הבטחת הכנסה, חוק נהרי, הגדלת תקציבי כוללים וישיבות, כל הגזירות של לפיד תוקנו, זה המון דברים, הם הצליחו להכות בנו בהרבה גזירות, ולכן התיקון גם לקח זמן".

    על קיום הבטחות הבחירות של ש"ס הרחיב דרעי את היריעה: "הבטחנו העלאת שכר מינימום לשלושים ש"ח לשעה, העלנו ל-28 וב -2017 הוא יועלה לשלושים, נושא אחר: יש למעלה מאלפיים משפחות חסרי דיור, שצחכים לדיור ציבורי, דאגנו לרכישת הדירות האלה כולל בבני ברק, ירושלים ובריכוזים חרדיים, כך שאותם משפחות אומללות שלא שפר עליהם גורלם, יהיה להם היכן לגור".

    ומה נשאר מהתוכניות הגרנדיוזיות של מע"מ 0?: "הבטחתי לפני הבחירות, וכשלמדתי את הדברים לעומק עלה כי העלות כמיליארד ומאתיים מיליון ש"ח. התברר שחבל להוזיל מוצרים שאינם בפיקוח, אין לזה משמעות, הציבור לא ירגיש את זה כי המוכרים יעלו מחירים וחבל, אם יש אפשרות לא לחזור על הטעות של הורדת המע"מ על פירות וירקות שאף אחד מאיתנו כיום לא מרגיש אותה, מה טוב".

    "מה שנשאר זה 29 מוצרים שנמצאים בפיקוח, כשעשינו חשבון כמה ילך לשכבות חלשות, נוכחנו שרוב הפטור נוגע לשכבות אחרות, לדוגמה יש את מחנות צה"ל, מסעדות, חבל שבשביל תועלת של 30 אחוז בלבד לשכבות החלשות, נוציא סכום של מיליארד ומאתיים. ואז הצעתי את עניין התחבורה ציבורית, שם, להוזיל 17 אחוז בבת אחת, כשמדובר לרוב באוכלוסיה חלשה, משפחות ברוכות ילדים, זה משמעותי מאד. העברנו את זה בחקיקה בשלש קריאות, אותו דבר ביטול מע"מ על מים אין סיבה שמי שצורך מדי הרבה יקבל פטור, עשינו פטור ממע"מ רק בתעריפים הנמוכים".

    על שיתוף הפעולה עם שר האוצר, היו לדרעי מילים טובות: אמנם לא היה קל, יש עמדות מקצועיות של האוצר, של פקידים, אך אני חייב לברך אותו על שהוא כל הזמן אמר להם: תשכנעו את השר דרעי, תציעו חלופות, דברו אתו, אבל הסכמים חייבים לקיים, אין לי כוונה להפר אותם. על זה חייב לברך אותו, לצערי זה לא מקובל היום לעמוד בהסכמים, אני חושב שזאת ממשלה הכי חברתית שהייתה וזאת הזדמנות פז לחולל שינוי לטובה".

    בהמשך התייחס דרעי באריכות לסיבת התפטרותו ממשרד הכלכלה ואת כל תולדות פרשת מתווה הגז שהובילה להתפטרותו. והשיב לטענות על חוסר הפופולריות שהמהלכים הללו הביאו לו: "אני כל יום אעשה חשבון האם זה כן נראה טוב, לא נראה טוב, לא מתעסק בזה, אף פעם אני לא עומד בבוקר מול המראה לבדוק איך אני נראה, עושה חשבון רק לקב"ה, ורוצה לקיים רצון חכמים ואת רצון נשיא מועצת החכמים חכם שלום כהן, אם כל הזמן תסתכל לאחוריך, לא תוכל לעבוד. הרי זמן העבודה הוא קצר".

    הוא הוסיף: "הרי כל ביקורת היא נכונה לאותו רגע, המבקרים לא תמיד רואים את כל התמונה. הנה, הפגינו נגדי על סיפור פינוי בית הכנסת בגבעת זאב, באותו זמן שהייתי עסוק יומם ולילה במציאת פתרון, והנה היום התפרסם שהובלתי את הפתרון".

    הוא סיים בפירוט הפתרון: "לצערנו, צריכים לפנות את בית הכנסת, הלוואי שלא היינו צריכים להרוס, הרי אף אחד מהממשלה לא רצה בזה, מדובר בפלסטינאי שעתר לבית המשפט יחד עם כל מיני עמותות שמאל. יש פסק דין ואני לא רואה דורך שלא לקיים אותו, אנחנו מעמידים מבנה יביל זמני כדי שלא יישאר רגע אחד ללא מקום תפילה, ומתחילים מיידית במבנה הקבע, כשלאט לאט ייבנה החדש ויעברו אליו כל החפצים".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      רחמנא לשיזבן, חרדכ"ים חרדיים הרימו ידם נגד תורת משה
      ותמכו בגיוס וביעדי גיוס בני ישיבות, במסווה של הטבות וקולות
      לדראון עולם!

    2. 2

      לדעתי החכי"ם לא הרימו יד בתורת משה,
      והוא משום שהם לא תמכו בתכנית היעדים שזהו תוכנית שמד, הם לא תמכו בעיקרו של החוק, כי הרי הם יצבעו נגדו בזמן לפיד. כל מה שהם עשו הם רק איפשרו חוקית לשר הביטחון לתת דיחוי גם כשלא עומדים ביעדי הגיוס. על כן זה לא אומר שהם תומכים בתוכנית היעדים שזהו כאמור תוכנית שמד
      אולי יש כאן הסכמה שבשתיקה שמזה שלא נלחמים בתוכנית היעדיים הוא אומר שהם מסכמים לו
      כל מה שמרן ראש הישיבה כתב במכתבו היום כוונתו היא שחו"ח לתת גושפקנא לתוכנית היעדיים ולכורא לא נתנו גושפנקא כאמור אולי יש כאן מראית עין

    3. 1

      כואב לי הלב על "היעדים" שימולאו כמובן על ידי בני עדות המזרח.
      הספרדים לצערי נופלים כפרי בשל למסלולי השמד.